سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش همه چی با اشکان

 

کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین، پرجمعیت‌ترین کشور دنیا است که بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر پکن می‌باشد. این کشور در شرق قاره آسیا واقع شده است و توسط حزب کمونیست چین اداره می‌شود و شامل 22 استان، 5 منطقه خود مختار، 4 شهر با مدیریت مستقیم و 2 منطقه اداری ویژه خودمختار هنک‌کنگ و ماکائو می‌شود.

کشور چین چشم‌انداز طبیعی متنوعی دارد که از استپ‌های جنگلی و بیابان‌ها مختلف و جنگل‌های گرمسیری تشکیل شده است. مناطق غربی کشور چین ناهموار است و رشته کوه‌های هیمالیا و تیان‌شان مرز طبیعی آن را با هند و آسیای میانه تشکیل می‌دهد. در مقابل نواحی شرقی این کشور کم ارتفاع است. در ادامه این مطلب موضوعات مختلف درباره کشور چین را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

 

بیشتر بدانید: مهاجرت تحصیلی کانادا

تاریخچه کشور چین

تمدن کشور چین باستان یکی از کهن‌ترین تمدن‌های تاریخ است که در سواحل حاصلخیز رود زرد که در دست شمال چین است، پدید آمد. نظام سیاسی کشور چین بیش از 6 هزار سال مبتنی بر سلطنت موروثی بود. نخستین دودمان پادشاهی این کشور دودمان شیا حدود 2 هزار سال پیش از میلاد بود.

ولی نخستین حکومتی که کشور چین را متحد کرد دودمان چه‌این در 221 سال پیش از میلاد بود. دودمان پادشاهی این کشور هم چینگ بود که در 1911 با تشکیل جمهوری چین به رهبری کومینتانگ، حزب ملی چین نابود شد. کشور چین در طول تاریخ فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است اما از هنگام اجرای اصلاحات اقتصادی در چین برای پی‌ریزی یک اقتصاد مدرن، کشور چین یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی دنیا را داشته است.

 

اقتصاد کشور چین

حجم اقتصاد چین به اندازه‌ای است که در حال حاضر دومین کشور در اقتصاد جهان است که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور با همین روند کشور آمریکا را پشت سر می‌گذارد و مقام اول را از آن خود می‌کند. چنانچه رشد کنونی اقتصادی چین همچنان ادامه یابد، چین از نظر اقتصادی، رقیب جدی آمریکا محسوب می‌شود و در صورت پشت سر گذاشتن آمریکا باید خود را برای مقابله با پیامدهای سیاسی و اقتصادی این موضوع آماده کند.

 

رابطه چین با دیگر کشورها

کشور چین به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی و سیاسی بزرگ، نقش تعیین کننده‌ای در سطح جهانی و به ویژه در معادلات سیاسی منطقه شرق آسیا دارد. از نظر سیاسی، این کشور روابط استراتژیک ویژه‌ای با روسیه، هند، کره شمالی و ایران دارد.

 

جمعیت و مردم چین

کشور چین بیش از 1 میلیارد نفر جمعیت دارد که بیشتر مردم چین از نژاد زرد هستند و به زبان ماندارین سخن می‌گویند. به جز چینی‌ها تیره‌های دیگری نیز در این سرزمین پهناور نظیر مغول‌ها، تبتی‌ها و ترک‌ها زندگی می‌کنند، شماری از تاجیک‌ها نیز در بخش سین کیانگ چین هستند. دین‌های رایج در کشور چین شامل کنفسیوس، بودایی، تائوئیسم، اسلام و آیین ترسایی می‌شود.

 

دلیل ساخت دیوار بزرگ چین چیست؟

دیوار بزرگ چین یکی از بزرگترین شگفتی‌های جهان است که توسط یوسکو در سال 1987 به عنوان میراث جهان نامگذاری شده است. تاریخچه دیوار چین حدود 2700 سال پیش باز می‌گردد. برخی از بخش‌های دیوار بزرگ چین اکنون تخریب  و یا ناپدید شده است. با این حال دیوار بزرگ چین همچنان یکی از جاذبه‌های بزرگ جهان از نظر عظمت معماری و اهمیت تاریخی به حساب می‌آید.

دیوار بزرگ چین به این دلیل ساخته شد تا چینی‌ها بتوانند از مهاجمان شمالی مانند مغول‌ها جلوگیری کنند. دیوارها در طول سال‌های متعدد ساخته شده است، اما اولین امپراتور چین یعنی چین‌شی‌هووان تصمیم گرفت که یک دیوار غول پیکر ایجاد کند تا از مرزهای شمال خود محافظت کند. او دستور داد که یک دیوار مستحکم با هزاران برج مراقبت ساخته شود که سربازان بتوانند از امپراطوری خود محافظت کنند. این بنای تاریخی توسط سلسله او آغاز شد و سلسله‌های بعدی این بنا را تکمیل کردند.

 

واقعیت‌های عجیب درباره چین

در مورد کشور چین واقعیت‌های بسیاری وجود دارد که در زیر به چندین مورد آن اشاره شده است:

·          چین با بیش از 1.4 میلیارد نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین کشور در جهان است.

·          مردم چین دارای فرهنگ نارگیل هستند یعنی از نمای بیرونی بسیار خشک و رسمی به نظر می‌رسند اما فرهنگی گرم و دوستانه دارند و در طول تاریخ نیز روابط خوبی با کشورهای غربی برقرار کرده‌اند.

·          در چین اعضای خانواده همگی در یک خانه زندگی می‌کنند و این موضوع یکی از موفقیت‌های فرهنگی این کشور به حساب می‌آید.

·          بزرگان خانواده و افراد مسن در این کشور مورد احترام و مراقبت بسیار زیاید هستند و قوانینی برای حقوق سلامندان در این کشور وجود دارد.

·          اکثر مردم چین جنگ‌ها را به خاطر می‌آورند و تاریخ عمیقا در سیستم آموزشی این کشور وجود دارد.

·          تعطیلات جشن سال نو چینی 15 روز طول می‌کشد (مشابه تعطیلات عید نوروز در ایران) و این بزرگترین تعطیلات در چین است که معمولا در ژانویه یا فوریه برگزار می‌شود.

·          در چین هر سال با عنوان یکی 12 حیوان زودیاک چینی نامگذاری شده است که می‌توان به موش صحرایی، گاو، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، بز، میمون، خروس، سگ و خوک اشاره کرد. سال 2020 سال موش صحرایی بود.

·          این کشور با توجه به وسعتی که دارد دارای منطقه زمانی متفاوتی است اما سراسر این کشور از زمان رسمی پکن پیروی می‌کنند.

·         پانداها متعلق به کشور چین هستند و در این کشور اهمیت زیادی به مراقبت از پانداها داده شده است.

·         مردم چین بزرگترین گردشگران سفر در جهان هستند. آنها هر سال 260 میلیارد دلار آمریکا برای سفر در سراسر جهان هزینه می‌کنند و این هزینه دو برابر هزینه گردشگران آمریکایی است.

·         بستنی حدود 4000 سال پیش در چین کشف شد.

·         مردم چین از استفاده یا بیان عدد 4 خودداری می‌کنند و این کار را مرگبار می‌دانند.

·         کشور چین هر 5 روز یکی آسمان‌خراش جدید می‌سازد. در جهان کشوری با سرعت رشد و پیشرفت چین وجود ندارد. این کشور در یک سال، حداقل 73 آسمان خراش جدید ساخته می‌شود.

·         در چین هرگز دو بار یک غذای تکراری نخواهند خورد. هر منطقه در این کشور غذاهای خاص و طعم‌های متفاوت خود را دارد. علاوه بر این غذاهای چینی تقریبا همیشه تازه سرو شده و این غذاها در کشورهای مختلف جهان نیز تولید و عرضه می‌شوند.

·         بر خلاف عروس‌ها در سراسر دنیا، عروس‌های چینی به جای استفاده از لباس سفید، لباس قرمز می‌پوشند. قرمز در چین یک رنگ خوش شانسی محسوب می‌شود.

 

·         چین میزبان دانشگاه‌های خوب در سطح بالای جهانی است. طبق آخرین بررسی‌ها، 7 دانشگاه چین در لیست 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

 

بیشتر بدانید: دانستنی‌های ترکیه

 

 

https://hamimohajer.com/tourism/visa/tourist-visa-of-italy

https://telegra.ph/%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%86%DA%AF%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%86%DA%AF%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-08-22