سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش همه چی با اشکان

شینگن

در این مقاله درباره منطقه شینگن و در آخر درباره ویزای شینگن صحبت خواهم کرد.

منظقه شینگن بر 26 کشور اروپایی دلالت می کند که در یک حوزه قرار دارند. این 26 کشور مرز های داخلی خود را لغو کرده اند به طوری که اگر شهروند یکی از این 26 کشور باشید می توانید بدون دریافت ویزا به هر یک از این 26 کشور سفر کنید.

 

 

 

همانطور که مشخص است دلیل این کار سفر راحت شهروندان، هماهنگی در قوانین مشترک، کنترل بهتر مرز ها برای مبارزه با جرم و تقویت سیستم قضایی مشترک و در نهایت همکاری با پلیس این منطقه ایجاد شده است.

منطقه شینگن بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا را پوشش می دهد البته به جز ایرلند و کشورهایی که به زودی بخشی از آنها می شوند: رومانی ، بلغارستان ، کرواسی و قبرس. البته برخی از کشورهای اعضای اتحادیه اروپا مانند کشورهای: نروژ ، ایسلند ، سوئیس و لیختن اشتاین نیز بخشی از منطقه شینگن هستند.

کشور های عضو منطقه شینگن

26 کشور عضو حوزه شینگن عبارت است از

کشورهای عضو شینگن در بخش اروپای شرقی و شمالی شامل

سوئد     (Sweden)، نروژ (Norway)، فنلاند (Finland)، دانمارک (Denmark)، لیتوانی (Lithuania)، لتونی (Latvia)، لهستان (Poland)، مجارستان (Hungary)، اتریش (Austria)، استونی (Estonia)، اسلواکی (Slovakia)، اسلوونی (Slovenia)، ایسلند (Iceland) و یونان (Greece)

 

کشورهای عضو شینگن در بخش اروپای غربی و جنوبی شامل

لوکزامبورگ (Luxembourg)، آلمان (Germany)، فرانسه (France)، ایتالیا (Italy)، اسپانیا (Spain)، پرتغال (Portugal)، هلند (Netherlands)، بلژیک (Belgium)، چک (Czechia)، لیختن اشتاین (Liechtenstein)، مالت (Malta) و سوئیس (Switzerland)

 

تمام کشور های عضو منطقه شینگن در اروپا هستند. اما با تفاوت هایی که در ادامه به آنها شاره می کنم.

1.      22 عضو شینگن تمام قوانین را به طور دقیق اجرا می کنند.

2.      4 عضو شینگن اعضای EFTA ، از طریق توافق نامه های خاص مربوط به توافق نامه شینگن ، شینگن را اجرا می کنند.

3.      ایسلند ، نروژ ، سوئیس و لیختن اشتاین اعضای وابسته منطقه شینگن هستند اما عضو اتحادیه اروپا نیستند.

4.      موناکو ، سان مارینو و واتیکان مرزهای خود را با کشور های عضو شینگن باز کرده اند ، اما در منطقه بدون ویزا عضو نیستند.

5.      Azores، Madeira و جزایر قناری اعضای ویژه اتحادیه اروپا و بخشی از منطقه شینگن هستند. این مناطق در خارج از قاره اروپا واقع شده اند.

6.      5 عضو دیگر اتحادیه اروپا وجود دارد که به منطقه شینگن نپیوسته اند: ایرلند - که هنوز گزینه های انصراف را حفظ می کند و رومانی ، بلغارستان ، کرواسی و قبرس - که به دنبال عضویت به زودی هستند.

مرزهای خارجی منطقه شینگن به مسافت 50000 کیلومتر می رسد که 80? آن از آب و 20? از زمین تشکیل شده است. این منطقه صدها فرودگاه و بندر دریایی ، بسیاری از نقاط عبور زمینی ، مساحت 4،312،099 کیلومتر مربع و جمعیت 419،392،429 شهروند را شامل می شود.

کسانی که دارای ویزای شینگن باشند می توانند به راحتی به تمام کشور های عضو شینگن سفر کنند.

لیست کشور های عضو شینگن را می توانید در ابتدای مقاله مشاهده کنید.

انواع ویزا های شینگن

ویزای شینگن 3 نوع دسته بندی دارد. یکی بر اساس هدف سفر است که این نوع از ویزا خودش به 4 نوع تقسیسم می شود. A,B,C,D تقسیم بندی ویزای شینگن براساس سفر است.

نوع دوم بر اساس اعتبار مسافر است که این نوع به سه دسته USV,NV,LTV تقسیم می شود. تقسیم بندی بعدی بر اساس تعداد ورود مسافر به منطقه شینگن است.

این نوع بیشتر به ویزای چند بار ورود یا مولتی ویزای معرف است.

ویزای نوع A شینگن

دارنده ویزای نوع A شینگن اجازه دارد در فرودگاه های حوزه شینگن از هواپیما پیاده شده و به کشوری که خارج از حوزه شینگن است سفر کند. به طور خلاصه کسی که ویزای نوع A دارد تنها حق استفاده از فرودگاه های حوزه شینگن را دارد.

ویزای نوع B شینگن

ویزای نوع B شینگن، ویزای ترانزیتی به حساب می آید و کسی که این نوع ویزا را دارد تنها می تواند به مدت 5 روز از خاک کشوری که عضو منطقه شینگن است عبور کند.

ویزای نوع C شینگن

این نوع ویزا برای مقاصد توریستی است. بین ایرانیان اغلب ویزای نوع C مورد استفاده قرار می گیرد.

ویزای نوع D شینگن

ویزای نوع D شینگن ویزایی است که مختص بازرگانان و صاحبان مشاغلی است که در حوزه شینگن کسب و کار دارند. با دارنده این ویزا می تواند در سال چندین بار به منطقه شینگن سفر کند.

ویزای شینگن مولتیپل یا بلند مدت

این نوع از ویزای شینگن به دو صورت یکبار ورود و چند بار ورود صادر می شود. کسی که این نوع ویزا را دارد می تواند به راحتی به حوزه شینگن رفت و آمد کند و محدودیتی برای آن وجود نخواهد داشت. اما پیش آمده که پس از عبور و مرور های متعدد از فرد مورد نظر سوالاتی نیز پرسیده شده است. اگر مشکلی در کارتان نباشد و صادقانه جواب افسر فرودگاه را بدهید مشکلی پیش نمی آید.

ویزای شینگن مولتیپل تضمینی

این نوع ویزا که اغلب موسسه های مهاجرتی از آن صحبت می کنند ویزایی است که به صورت تضمینی برای شما گرفته می شود. البته باید شما قبل از اقدام برای این نوع ویزا یعنی تضمینی شرایط خود را نیز بررسی کرده باشید. زیرا ممکن است در جریان کار درخواست شما رد شود.

 

نحوه اخذ ویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن واقعا سخت است. اگر بخواهید یکی از ویزای های نوع A,B,C,D را دریافت کنید ساده ترین نوع ویزا A,B,C می باشد و نوع D واقعا به راحتی نمی توان اخذ کرد.

البته همه مواردی که گفته شد بسته به اعتبار فرد مورد نظر نیز دارد. فرضا پروفسور سمیعی به راحتی می تواند به این ناحیه سفر کند. اما یک فرد عادی باید افسر کنسولی را قانع کند که چرا قصد سفر به این ناحیه را دارد وگرنه نمی تواند ویزا شینگن اخذ کند.

امیدوارم این مقاله اطلاعات مفیدی برای شما داشته باشد. در صورت هر گونه سوال با من در ارتباط باشید.

 

منابعی که برای نوشتن این مقاله استفاده کردم.

https://bit.ly/3mB1kJe

http://bit.do/fJBQd

https://bit.ly/3iO8Huo

https://www.schengenvisainfo.com/schengen-visa-countries-list/