سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش همه چی با اشکان

همه ساله مردم زیادی در سرتاسر دنیا با هدف های مختلفی از جمله کار، تحصیل، زندگی، سرمایه گذاری و غیره تصمیم به ترک کشور خود و مهاجرت به کشور دیگر می گیرند. برای این کار باید همه جوانب را در نظر گرفت زیرا یک اقدام نسنجیده می تواند تبعات بدی را به همراه داشته باشد.

 

برای این کار باید اطلاعاتی نظیر شرایط اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره کشوری که قرار است مقصد شما باشد داشته باشید. یکی از این کشورهایی که امروزه پذیرای تعداد زیادی از مهاجران و گردشگران است، کشور ترکیه می باشد. در این مقاله سعی داریم تا هر آنچه که لازم است درباره ترکیه بدانید، برای شما توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

بیشتر بدانید: لاتاری آمریکا

 

 

آشنایی با کشور ترکیه

ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه، یک کشور اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور آناتولی یا آسیای کوچک نامد دارد و در جنوب باختر آسیا و خاور میانه واقع شده است و بخش کوچک کشور که تراکیه نام دارد در جنوب خاور اروپا در منطقه بالکان قرار دارد.

ترکیه در خاور با کشورهای ایران، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان، در جنوب خاوری با عراق و سوریه و در شمال باختری یعنی بخش اروپایی با بلغارستان و یونان همسایه است.

همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از باختر با دو دریای مرمره و اژه، و از جنوب باختر با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگه راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار این کشور قرار دارد.

 

 

جغرافیای کشور ترکیه

ترکیه از نظر وسعت و پهناور بودن، 783562 کیلومترمربع است که مانند یک مستطیل، از سمت خاور و باختر امتداد یافته است. ترکیه یک کشور کوهستانی و نسبتا پر باران است.

ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حساس ترین مناطق جهان، دارای موقعیت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و گذرگاه جنوب باختر آسیا و اروپا به شمار می آید و کشورهای بسیاری از جمله ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می کنند.

 

 

جمعیت و زبان کشور ترکیه

ترکیه حدود 84 میلیون نفر جمعیت دارد و یک کشور مسلمان محسوب می شود. 82 درصد جمعیت ترکیه سنی و 18 درصد جمعیت ترکیه را علوی ها تشکیل می دهند. حکومت کشور ترکیه لائیک است ولی بسیاری از مردم هنوز پایبند به دین اسلام هستند و عیدهای فطر و عید قربان در این کشور تعطیل رسمی است.

در ترکیه حدود 75 درصد مردم ترک و 20 درصد کرد هستند و 5 درصد مابقی را قومیت های دیگر و مهاجرانی که از مناطق مختلف به ترکیه مهاجرت کرده اند، تشکیل می دهد.

زبان رمی ترکیه، ترکی استامبولی است که در گذشته با خط عربی عثمانی نوشته می شد و از زمان تشکیل جمهوری ترکیه توسط آتاترک در سال 1302 هجری خورشیدی با خط لاتین نوشته می شود.

 

 

فرهنگ ترکیه

ترکیه در میانه دو فرهنگ شرق و غربی قرار دارد. هرچند فرهنگ این کشور به شرق بسیار نزدیکتر است تا به فرهنگ غربی. ترکیه با نام امپراتوری عثمانی در چند سده گذشته، بخش های بزرگی از خاورمیانه و جنوب خاوری اروپا را در دست داشته است. تا اینکه پس از پایان جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی، جمهوری ترکیه به رهبری مصطفی کمال پاشا آتاترک در سال 1923 میلادی تاسیس شد.

 

تاریخ ترکیه

ترکیه از نظر تاریخی به 3 دوره باستان، امپراتوری بیزانس (روم شرقی) و امپراتوری عثمانی تقسیم بندی می‌شود. دوران باستان: شبه جزیه آنتولی در برگیرنده بیشتر مناطق ترکیه امروزی همواره یک از قدیمی ترین مناطق مسکونی دنیا بوده که قدمت آن به اوایل دوران نوسنگی بر می گردد.

امپراتوری بیزانس: امپراتوری روم به دلیل وسعت زیاد دچار مشکلاتی شد و به همین منظور کنستانتین شهر بیزانتیوم یا استامبول فعلی را پایتخت خود قرار داد و موجب تقسیم روم به دو بخش شرقی و غربی شد.

امپراتوری عثمانی: در سال 1453 میلادی سلطان محمد فاتح توانست به امپراتوری بیزانس پایان دهد که فتح درخشان او، تسخیر قسطنطنیه یا همان کنستانتین پایتخت بیزانس بود که از آن پس استانبول نامیده شد. این فتح مبدا قرون جدید در تاریخ اروپا شناخته شده است.

 

جمهوری ترکیه

امپراتوری عثمانی در جنگ جهانی اول از هم فرو پاشید و مورد تهاجم بریتانیا و متحدانش قرار گرفت. مصطفی کمال پاشا به دلیل سازماندهی مقاومت ملی علی دولت های خارجی، به عنوان قهرمان ملی ترکیه معرفی شد امپراتوری عثمانی در جنگ جهانی اول از هم پاشید و مورد تهاجم بریتانیا و متحدانش واقع شد. مصطفی کمال پاشا به دلیل سازمان دهی مقاومت ملی علیه دولت های خارجی قهرمان ملی ترکیه شناخته شد و توانست جمهوری ترکیه را در سال 1923 میلادی بر پایه و اصل جدایی دین از سیاست بنا کند و لقب آتاترک به وی تعلق گرفت.

وی خط لاتین را خط رسمی ترکیه برای نوشتن اعلام کرد و اقدامات بسیاری برای پیشرفت صنعتی و غربی شدن این کشور انجام داد و دوره جدیدی در در ترکیه به وجود آورد.

 

 

پرچم ترکیه

طرح اصلی پرچم ترکیه امروزی، از ماه و ستاره سفید با زمینه سرخ رنگ تشکیل شده است و به علائمی که امپراتوری های ترکمن سلجوقی و عثمانی به عنوان پرچم استفاده می کردند، باز می گردد. جمهوری ترکیه این پرچم را به عنوان نشانه دولت خویش حفظ کرد.

در زمان سلاطین عثمانی عنوان خلیفه مسلمین را در اختیار داشتند، این پرچم نزد اروپاییان با نماد اسلام شناخته می شد. اکنون نیز بسیاری از کشورهای اسلامی از ماه و ستاره به شکل های مختلف در پرچم خود استفاده کرده‌اند.

از جمله کشورهایی که از نماده ماه و ستاره روی پرچم کشورشان استفاده کرده اند، می توان از ازبکستان، الجزایر، پاکستان، ترکمنستان، تونس، جمهوری آذربایجان، سنگاپور، مالزی، موریتانی و ترکیه نام برد.

 

 

در این مقاله سعی شد تا به صورت کلی کشور ترکیه و تاریخچه پیدایش این کشور را معرفی کنیم. در مقالات بعدی به آثار و اماکن دیدنی این کشور و معرفی شهرهای آن می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر نیز می توانید به منبع زیر مراجعه نمایید.

 

بیشتر بدانید: ویزاهای غیرمهاجرتی برای ایرانیان

منبع

https://www.radio-visa.com/immigration/turkey/buy-house-in-turkey