سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش همه چی با اشکان

 

هرساله بیش از 130 هزار دانشجو، از کشورهای مختلف برای کسب علم و تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنند. بیشترین دلایلی که متقاضیان مهاجرت، کانادا را برای تحصیل یا ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، فرهنگ غنی کانادا، امکانات درمانی، اجتماعی و رفاهی و بودن برترین دانشگاه‌ها با رتبه‌های بالا در جهان اما هزینه‌های نسبتا زیاد است.

متقاضیان تحصیل در کانادا، ابتدا باید با چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کانادا آشنا باشند تا به مشکل بر نخورند. برای این منظور می‌توانند از یک موسسه اعزام دانشجو به کانادا که دارای سابقه و تجربه بالا باشد، مشاوره دریافت کنند و از هزینه تحصیل در کانادا نیز آگاهی پیدا کنند.

در این مطلب می‌خواهیم درباره تحصیل در مقطع دکترا در کاناداو همچنین تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در کانادا و برای دانشجویانی که قصدتحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا را دارند، توضیحاتی را بیان کنیم.

 

بیشتر بدانید: جاذبه‌های گردشگری آمریکا

 

 

ویزای تحصیلی کانادا

برای افراد خارجی تحصیل در کانادا بدون داشتن ویزای تحصیلی امکان‌پذیر نخواهد بود. متقاضیان برای آنکه اجازه تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های کانادا را داشته باشند، ملزم به اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستند.

ویزای تحصیلی کانادا از دسته ویزاهای موقت کانادا محسوب می‌شود و فرد با داشتن آن می‌تواند تا اتمام دوره تحصیلات خود در کشور کانادا اقامت داشته باشد و همچنین به هر نقطه از کانادا سفر کند. این ویزا پس از اتمام دوره تحصیلی نیز تا یک سال قابل تمدید است.

 

مزایای تحصیل در کانادا

اگر بخواهیم به صورت خلاصه مهمترین مزایای تحصیل در کانادا را بیان کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

·          رنکینگ بالای دانشگاه‌های کانادا در سطح جهانی

·          شهریه مناسب نست به دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی

·          رفتار مناسب کشور کانادا با مهاجران و تمایل این کشور برای جذب دانشجویان بین‌المللی

·          مدارک معتبر دانشگاه‌های کانادا که به راحتی در کشورهای آمریکا و انگلستان قابل معادل‌سازی و پذیرش هستند.

·          اجازه کار در کنار تحصیل

·          امکان استفاده از بورس‌های تحصیلی

 

تحصیل دوره دکترا

برای دریافت پذیرش در مقطع دکترا، معدل دانشجوی متقاضی باید بالاتر از 13 باشد و نمره مدرک زبان آیلتس 6.5 یا 7 برای تحصیل در مقطع دکترا در کانادا الزامی است.  دکترا یک مقطع آموزشی و پژوهشی است و هزینه‌های آن نسبت به مقاطع دیگر بسیار بالاتر است. به همین دلیل اگر دانشجو از نمرات بالایی در طول تحصیل خود برخوردار باشد، شامل کمک هزینه‌های تحصیلی نیز می‌شود.

 

تحصیل دوره کارشناسی ارشد

افرادی که نمره مناسبی برای ورود به دوره کارشناسی ارشد دریافت نکرده‌اند یا نمره لازم برای مدرک زبان خود را کسب نکرده‌اند، باید در دوره مقدماتی فوق‌لیسانس شرکت نمایند. برای ورود به این دوره، دانشجو باید با معدل حداقل 12 و نمره زبان حداقل 5.5 در آیلتس یا معادل آن در تافل را دارا باشد.

دانشجویانی هم که معدل  بالای 13 و نمره زبان حداقل 6 در آیلتس دریافت کرده‌اند، می‌توانند مشغولبهتحصیل در مقطع کارشناسی ارشدشوند. البته این معدل و نمره مدرک زبان با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی دانشجو ممکن است قابل تغییر باشد.

 

تحصیل مقطع کارشناسی

کسانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند، باید دوره دبیرستان خود را به پایان رسانده باشند. متقاضیان برای اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌های کانادا باید مدرک زبان انگلیسی یا زبان فرانسه داشته باشند ولی کسانی که هدفشان تحصیل بدون مدرک زبان در کانادا است، نگران این موضوع نباشند زیرا موسسات معتبر و باتجربه‌ای هستند که این امکان را برای این دسته از افراد فراهم می‌کند تا با دریافت پذیرش از برخی دانشگاه‌های کانادا، به تحصیل بدون مدرک زبان  بپردازند.

کسانی که رزومه علمی و نمره مناسب برای تحصیل در مقطع کارشناسی ندارند، باید دوره مقدماتی لیسانس را بگذارنند.

افرادی هم که نمره خوبی در مقطع دبیرستان دریافت کرده و حداقل نمره 6 در مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا معادل آن در تافل را داشته باشند، می‌توانند به تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا مشغول شوند.

 

 

 

آیا امکان تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد؟

با توجه به متفاوت بودن سیستم آموزشی در مناطق مختلف کانادا، در اکثر موارد مهم و بنیادی، دارای یک سیستم مشترک می‌باشند. تحصیل 12 ساله اولیه تا هنگام دریافت دیپلم یا مدرک پیش‌دانشگاهی برای شهروندان کانادا به صورت رایگان است. اما در خصوص تحصیل رایگان در دانشگاه‌های کانادا باید گفت که این امر از طریق دریافت بورسیه تحصیلی امکان‌پذیر است.

 

هزینه‌های تحصیلی در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا به موارد متعددی بستگی دارد. بعضی از مهمترین این هزینه‌ها شامل هزینه اخذ ویزای تحصیلی، هزینه اجاره منزل یا شهریه خوابگاه و هزینه تحصیل در دانشگاه است.

هزینه‌هایی که یک دانشجو در کانادا به صورت ماهیانه پرداخت می‌کند، حدودا 4500 دلار کانادا می‌باشد و این مبلغ سالانه تا حدود 20000 تا 30000 دلار می‌رسد ولی روش‌هایی وجود دارد که می‌توان از طریق آنها هزینه‌ها را بسیار کاهش داد.

یکی از روش‌های کاهش این هزینه‌ها، اشتغال به کار پاره‌وقت با ساعت کاری مشخص در ماه است که به دانشجو این امکان را می‌دهد هزینه‌های تحصیل خود را فراهم کند.

راه دیگر دریافت بورسیه تحصیلی یا اسکالر شیپ است. گرفتن اسکالر شیپ و تخفیف هزینه‌های تحصیلی، با توجه به معدل و نمره مدرک زبان می‌توان از 10هزار تا 17 هزار دلار تخفیف برای دانشجو به همراه داشته باشد. به همین خاطر بهتر است دانشجو چندین فرم بورسیه تحصیلی را تکمیل و شانس دریافت بورسیه خود را افزایش دهد.

 

بیشتر بدانید: زندگی در آلمان چگونه است؟

در این مقاله با تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف و هزینه‌ها و تخفیف‌های تحصیلی در کانادا آشنا شدید. پیش از هر اقدامی برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا و اقدامات لازم جهت پذیرش در دانشگاه، بهتر است از یک موسسه اعزام دانشجو به کانادا که در این زمینه سابقه بالایی دارد، مشاوره دریافت کنید.

 

 

 

https://greencard-lottery.ir/