سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش همه چی با اشکان

 

در مقالات قبل به موضوع مهاجرت به آمریکا و روش‌های های آن پرداختیم. در این مقاله ویزاهای غیرمهاجرتی برای ایرانیان را توضیح خواهیم داد. شهروندان ایرانی که در خارج از ایران زندگی می کنند باید برای ویزای غیر مهاجرتی در کشور محل اقامت خود اقدام کنند. به طور کلی، متقاضیان مقیم ایران می‌توانند به هر سفارت یا کنسولگری ایالات متحده که ویزای غیر مهاجرتی را پردازش می کند سفر کرده و آنجا درخواست دهند.

 با این حال بخاطر داشته باشید که سفارت آنکارا ، سفارت ایروان و سرکنسولگری دبی ایالات متحده متشکل از افسران کنسولی فارسی زبان هستند که بیشتر با متقاضیان ایرانی و شرایط کشور آشنایی دارند. متقاضیان همیشه باید وب سایت سفارت یا کنسولگری را در نظر بگیرند که در آن قصد دارند برای محدودیت در مورد متقاضیان کشور ثالث یا سایر سیاستهای خاص خود اقدام کنند.

در طی مراحل درخواست ویزا، معمولاً در هنگام مصاحبه، به سرعت اسکن اثر انگشت دیجیتال و بدون جوهر انجام می شود. برخی از درخواست های ویزا به پردازش اداری بیشتری نیاز دارند که پس از مصاحبه متقاضی ویزا توسط یک افسر کنسولی، زمان بیشتری طول می‌کشد. مصاحبه های ویزا که به زبان فارسی انجام می‌شود، در چند سفارت ترتیب داده می‌شود. از جمله:

·          سفارت ایالات متحده آنکارا ، ترکیه

·          سرکنسولگری ایالات متحده دبی ، امارات متحده عربی

·         سفارت ایالات متحده ایروان ، ارمنستان

 

متقاضیان ایرانی ویزای آمریکا

بخشهای کنسولی ایالات متحده در سراسر جهان معمولاً به زبان انگلیسی یا زبان آن کشور مصاحبه می کنند.

اگر تصمیم دارید در بخش کنسولی دیگری درخواست دهید و انگلیسی یا به زبان آن کشور صحبت نمی‌کنید، ممکن است در پردازش درخواست ویزا خود با تأخیر مواجه شوید.

لطفاً قبل از تصمیم گیری در مورد درخواست ویزا ، اطلاعات مربوط به درخواست زیر را بخوانید.

 

مراحل درخواست

·         باید تصمیم بگیرید که کدام سفارت یا کنسولگری درخواست شما را ارسال کند.

·         نوع ویزا مورد نیاز برای سفر به ایالات متحده را تعیین کنید. اطلاعات مربوط به انواع ویزا را می توانید در https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/visa-information-resources/all-visa-categories.html بیابید.

·         فرم درخواست ویزای آنلاین، DS-160 را تکمیل کنید.

DS-160 یک فرم آنلاین دولت ایالات متحده است و فقط در https://ceac.state.gov/CEAC تکمیل می شود. هر متقاضی قبل از استفاده از هرگونه خدمات در این وب سایت باید این فرم را تکمیل کند.

 

برای تعیین وقت ملاقات در بخش کنسولی، به این وب سایت برگردید و مراحل برنامه زیر را انجام دهید:

1.      یک حساب کاربری ایجاد کنید.

2.      شماره تأیید DS-160 را برای متقاضی ویزا وارد کنید.

3.      مراحل بازگشت سند کوریر را تکمیل کنید.

4.      پرداخت هزینه (های) درخواست ویزای غیرمهاجرتی (MRV)

5.      قرار ملاقات بخش سفارت را تعیین کنید.

6.      در جلسه بخش سفارت شرکت کنید.

 

شرایط و ضوابط هزینه درخواست ویزا
هزینه درخواست ویزای ایالات متحده (MRV) شرایطی دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

_ غیر قابل استرداد: وزارت امور خارجه ایالات متحده استرداد هزینه درخواست ویزا را صادر نمی‌کند.
_ غیر قابل انتقال: هزینه های درخواست ویزا قابل فروش نیست و یا به متقاضی دیگری منتقل می شود.
_ فقط برای یک درخواست استفاده می‌شود: هزینه درخواست ویزا ممکن است فقط برای تکمیل یک برنامه استفاده شود. اگر درخواست ویزا رد شود، برای درخواست مجدد ویزا، باید دوباره هزینه‌های درخواست را پرداخت کنید.

_ بعد از 1 سال منقضی می‌شود: هزینه درخواست ویزا برای استفاده 365 روز از تاریخ خرید معتبر است. این هزینه منقضی می‌شود و بعد از 1 سال شما حق استفاده از هزینه برای درخواست ویزا را نخواهید داشت.

_ هزینه ویزای ایالات متحده که برای درخواست در یک کشور خاص پرداخت می شود، نمی تواند به کشور دیگری منتقل شود. پس از اتمام پرداخت در یک کشور، نمی توانید از آن پرداخت برای تعیین وقت ملاقات در کشور دیگری استفاده کنید. اگر می خواهید قرار ملاقات جدیدی را در همان کشور برنامه ریزی مجدد کنید، لطفاً آن را لغو یا برنامه ریزی مجدد کنید.

برای کلیه مشکلات پرداخت هزینه درخواست ویزا، لطفا با ارسال ایمیل به mailto:contactus_EN_IR@visaops.com از جزئیات آن آگاه شوید.
CSRA، به نمایندگی از بخش کنسولی ایالات متحده که در آن درخواست ویزا کرده‌اید، برای تعیین وقت ملاقات های ویزای شما باید هزینه ای ثابت را پرداخت کنید. شما فقط باید هزینه ویزای مناسب ایالات متحده را همانطور که در بالا به آن اشاره شده بود، بپردازید ضمن اینکه نمایندگان کشور ثالث ممکن است به شما بگویند، هیچ هزینه اضافی برای پرداخت به بخش کنسولی ایالات متحده مورد نیاز نیست.

سوء استفاده از سیستم قرار ملاقات ویزای ایالات متحده توسط متقاضیان یا نمایندگان شخص ثالث  منجر به از دست دادن هزینه های پرداخت شده برای ویزا، جلوگیری از ورود به بخش کنسولگری و از دست دادن پول هزینه شده برای سفر خواهد شد.

 

منابع:

https://ir.usembassy.gov/

https://ais.usvisa-info.com/en-ir

https://hamimohajer.com/usa