سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش همه چی با اشکان

 

آلمان یکی از کشورهایی است که در چند دهه اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته و از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به یک کشور ایده آل برای زندگی و کار تبدیل شده است. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت از کشور خود را دارند، آلمان را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند و همین باعث شده که آمار مهاجرت به این کشور افزایش پیدا کند.

در این مقاله سعی داریم تا زندگی در کشور آلمان از ابعاد مختلف بررسی کنیم و به آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کشورهای همسایه

 

کشور آلمان، با کشورهای فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک، هلند، دانمارک، لهستان، جمهوری چک، اتریش و سوئیس مرزهای مشترک دارد.

این بیشترین تعداد مرزهای هر کشور در حوزه اتحادیه اروپا است. این بدان معناست که شما می توانید به راحتی بین مرز کشورها جابجا شوید و در آنها تردد نمایید و یا حتی اقامت کوتاه مدت داشته باشید.

 

هزینه زندگی

در مقایسه با سایر کشورهای جهان غربی، کشور آلمان برای زندگی بسیار کم هزینه و ارزان است. در سال 2015 یک شرکت مشاوره ای طی رتبه بندی که انجام داده بود، برلین پایتخت آلمان را 106مین شهر گران از بین 200 شهر انتخاب کرده بود که همین نشان دهنده آن است که هزینه ها بالا نیست.

هزینه های خورد و خوراک و پوشاک در این کشور بسیار مناسب است و در کل هزینه ها به صورتی است که شما می توانید در آخر ماه مبلغی را هم به عنوان پس انداز کنار بگذارید.

 

طبیعت

آلمان دارای مناظر طبیعی بی نظیری است. از قله های پوشیده از برف روی کوه های آلپ در جنوب این کشور، تا ماسه های بکر سواحل شمال دارای مناظر خیره کننده ای است.

اگر در برلین زندگی می کنید، صخره های ماسه سنگ ساکسونیای سوئیس مقصد مناسبی برای کمپینگ است. با فاصله یک مایل از مونیخ که حرکت کنید، می توانید در آبهای کریستالی دریاچه استارنبرگ شنا کنید و اگر در کلن قدم بزنید، می توانید با یک قایق به پایین راین بروید و در منطقه معروف آن قسمت توقف کنید.

 

سیستم قطار آلمان

قطار آلمان ممکن است ارزانترین سیستم حمل و نقل نباشد اما مطمئنا سریع ترین و لوکس ترین ناوگان حمل و نقل آلمان محسوب می شود.

رسیدن از هامبورگ به مونیخ که از شمال به سمت جنوب است، فقط 6 ساعت به طول می انجامد و حتی اگر با قطار سریع آیس در کلاس 2 سفر می کنید، این فرصت را خواهید داشت که از امکانات ویژه آن مثل ماساژ و استراحت بر تخت ها آن استفاده کنید.

 

بازارهای کریسمس و سال نو

کشور آلمان زمستان های سخت و بسیار طولانی دارد و برای بسیاری این موضوع ناخوشایند است اما در حوالی سال نو و کریسمس شهرهای آلمان و حال و هوای دیگری پیدا می کند و همه جا نورانی می شود. در این مدت این شهرها به یک سرزمین عجایب زمستانی تبدیل می شوند.

به قدری در این بازارها و فضای آنجا شور و اشتیاق موج می زند که خود به خود سرمای هوا را از یاد خواهند برد.

 

تعطیلات رسمی

در آلمان تعطیلات رسمی به منزله مرخصی قانونی سالانه شما محسوب نمی شود و در برخی مناطق این تعطیلی‌ها بسیار زیاد است. ایالت ثروتمند جنوب بایرن هر سال 13 مناسبت برای تعطیلات رسمی دارند. همچنین مرخصی بیش از 30 روز سالانه ارائه شده توسط بسیاری از شرکت ها این امکان را به آلمانی ها می‌دهند که از یک تعطیلات استثنایی برخوردار باشند و از آن لذت ببرند و به تفریح و گردش بپردازند.

 

سهولت در یافتن شغل

کشور آلمان به دلیل اقتصاد بسیار سالمی که دارد، باعث شده تا اشتغال در این کشور بسیار راحت تر از هر کشور غربی باشد. از زمان اتحاد مجدد در سال 1990، بیکاری در این کشور در پایین ترین سطح خود قرار دارد. فارغ التحصیلان فرصت خوبی برای یافتن شغل مورد نظر خود و اشتغال در کار مربوط به رشته تحصیلی خود دارند و فقط 10 درصد از فارغ التحصیلان در یک رشته غیرمرتبط با آنچه که تحصیل کرده اند کار می کنند.

 

مزایای اعطایی به خانواده ها

دولت آلمان مزایای زیادی برای شهروندان آلمانی به خصوص خانواده ها فراهم کرده است. به عنوان مثال باندسرپ پابلیک دارای یک سیستم مراقبت اجتماعی بسیار سخاوتمندانه برای کسانی است که به تازگی پدر و مادر شده اند. این والدین جدید می توانند از 14 ماه مرخصی استحقاقی خود استفاده کنند و آن را بین خود تقسیم نمایند. علاوه بر این دولت به شما پول می دهد تا هزینه های مراقبت از فرزندتان را تا سن 18 سالگی تامین نمایید.

 

زبان

آلمانی ها به زبان خودشان یعنی آلمانی صحبت می کنند. البته در برخی مناطق به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند. اما اگر قرار است در این کشور زندگی کنید، باید مهارت های اساسی زبان را بلد باشید و بتوانید حداقل از مکالمات روزمره استفاده نمایید.

 

واحد پول

یورو، واحد پول رسمی آلمان است و اگر از کشور دیگری به آلمان می روید که واحد پول آن یورو نیست، باید حتما پولتان را تبدیل به یورو کنید و گرنه هیچ چیزی نمی توانید خریداری کنید. همچنین شما می توانید از کارت نقدی یا اعتباری خود استفاده کنید و هزینه های مربوطه خود را پرداخت کنید.

 

سیستم آموزشی

تحصیل در آلمان بسیار خوب و ایده آل و دارای کیفیت بالایی است و از همه مهمتر اینکه رایگان است و لازم نیست هیچ شهریه ای برای دانشگاه یا شاید فقط چند صد یورو برای هر ترم پرداخت کنید.

در آلمان تفاوت شهریه با امریکا حیرت انگیز است. در ایالات متحده امریکا با یک بدهی فارغ التحصیل می شوید ولی در آلمان می توانید بدون باز پس دادن تحصیلات خود، حقوق کامل خود را دریافت کنید.

 

 

در این مقاله با سبک و شرایط زندگی در آلمان آشنا شدید که امیدواریم برای کسانی که قصد مهاجرت و زندگی در کشور آلمان را دارند، مفید بوده باشد.

 

منبع

https://www.thelocal.de/20170608/living-in-germany-10-reasons-truly-awesome

https://www.radio-visa.com  /